شاهدوا: رسالة مؤثرة من حفيدة الفنانة الراحلة "رجاء الجداوي"

رجاء الجداوي
حجم الخط

وكالة خبر

وجهت روضة هندي حفيدة الفنانة رجاء الجداوي، رسالة مؤثرة لها لتتذكر بعض المواقف الخاصة بينهما.

ونشرت روضة عبر حسابها على Facebook صور خاصة لها مع جدتها وكتبت: "هيوحشني أني أدخل أوضتك فجأة وأقولك "امتحان مفاجئ هاتي السكريبت " وأسمعلك ونقعد نضحك لحد لما ندمع هيوحشني أني أدخل عليكي وأقولك "ملكيش نفس تتغلبي في دورين كوتشينة يا جوجا" و كالعادة طبعا بتقطعيني".

وأضافت: "هيوحشني أني أكون نايمة وألاقي مامي داخلة عليا تقولي الحقي أنا نزلت Story أو طلعت live أو أي كارثة من الكوارث التانية بتعتك نجري أنا و مامي على أوضتك و تقوليلنا جملتك الشهيرة مالو التيليفون أبو قرص هيوحشني أني أقعد اتفرج عليكي وأتعلم منك هيوحشني تريقتك مع صحابي هيوحشني خفة دمك و كرمك وأخلاقك وتسامحك هيوحشني أنك تفهميني وتناقشيني وتساعديني وتديني رأيك".

واختتمت كلامها " كان عندي 43 يوم استعد فيهم بس امبارح لقيت نفسي بفتح باب أوضتك بقولك يا أنا ووقفت سكت كتير وقلت الله يرحمك يا حبيبتي شكرا على كل حاجة".

 

هيوحشني اني ادخل اوضتك فجأة و اقولك "امتحان مفاجئ هاتي السكريبت " و اسمعلك و نقعد نضحك لحد لما ندمع هيوحشني اني ادخل...

Julkaissut Rawda Hendy Tiistaina 7. heinäkuuta 2020

يذكر أن رجاء الجداوي تواجدت في العزل الصحي لمستشفى أبو خليفة في مدينة الاسماعيلية لمدة 43 يومًا، وذلك منذ إصابتها ‏بفيروس كورونا مطلع يونيو الماضي، وكانت تتواجد على جهاز تنفس صناعي اختراقي، ودخلت العناية المركزة المستشفى أبو ‏خليفة للعزل الصحى، بعد تدهور حالتها الصحية، حتى وافتها المنية في الساعات الأولى من صباح الأحد الخامس من يوليو‎.‎

شاهدوا: رسالة مؤثرة من حفيدة الفنانة الراحلة "رجاء الجداوي"
شاهدوا: رسالة مؤثرة من حفيدة الفنانة الراحلة "رجاء الجداوي"