بهاء سلطان يطرح "ليالي طوال"

بهاء سلطان
حجم الخط

القاهرة - وكالة خبر

طرح الفنان بهاء سلطان أغنية جديدة بعد غيابه عن الساحة الفنية لمدة طويلة.

حملت الأغنية الجديدة اسم "ليالي طوال" وهي من كلمات نصر محروس وألحان عزيز الشافعي.

يذكر أن المنتج نصر محروس أعلن تصالحه مع المطرب بهاء سلطان رسميا، وذلك خلال استضافتهما في برنامج "صاحبة السعادة"، الذي تقدمة الفنانة والإعلامية إسعاد يونس عبر قناة dmc.

وأكد نصر محروس معزة بهاء سلطان عنده قائلا: "حبيبي وروح قلبي وصاحبي وعشرة سنين، كل ده كان لازم نقف عنده، ونقول إن مفيش حاجة بينا، وإن الحب أقوى من أي مشاكل ممكن تبقى موجودة وأقوى من أي ماديات وتعاقدات."

وأضاف: "إنت كمشروع خرجت من تحت الإيدين دي، فتفضل الإيدين دي خدامة ليك طول العمر، وعمرها ما تكون ضدك. أنا بعمل كل حاجة بجد من قلبي لأخويا وبيت أخويا، لو بسامح في فلوس، في ألبوم جاي أو مفيش، أنا في الآخر وقفت قدام العشرة."

وقال بهاء سلطان: "كفاية إن حضرتك بتحكم العشرة والود اللي بينا. الشغل بيحصل فيه مشاكل في كل حتة مش مع حضرتك بس، وإنت فعلا ليك معزة في قلبي والحمد الله إن ربنا وصل لك الإحساس ده."

وقرأ نصر محروس إبراء الذمة الخاص ببهاء سلطان ونصه: "أنا نصر محروس عبد المسيح، أبرئ ذمة الفنان بهاء سلطان من أي التزام، بسداد المبالغ المستحقة عليه والمتعلقة بالنسبة المتفق عليها من أجره عن اللايف. وأبرئ ذمته كذلك من استكمال تنفيذ العقود المحررة معه، ويصبح من حقه التعاقد مع أي شركة أخرى دون اعتراض مني على ذلك. علما بأن الدافع الوحيد وراء ذلك هو فقط المحبة والتسامح. مع تمنياتي الطيبة له بالنجاح والتوفيق واستعدادي الدائم لمعونته فنيا وإنسانيا."