محمد رمضان في ورطة بسبب حجز تذاكر حفله بالعلمين

محمد رمضان
حجم الخط

القاهرة - وكالة خبر

أزمة جديدة تعرض لها الفنان محمد رمضان في الساعات الأخيرة، وذلك بعد نشر عدد كبير من جمهوره ومحبيه، شكاوى وتسجيلات صوتية توضح صعوبة حجز تذاكر حفله المقبل، بسببب مشكلة مع الجهة المنظمة، مؤكدين أنهم ابلغوهم باسترداد أموالهم واعتبار التذاكر لاغية بسبب أزمة بينهم وبين الفنان. 

محمد_رمضااان__20220825170046.jpg
وكان قد عرض أحد الاشخاص تجربته عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك قائلاً :«تجربة سيئة حصلت دلوقتي مع شركة التذاكر وحفلة محمد رمضان في مول North Square في العلمين الجديدة، دلوقتي أنا حجزت لناس صحابي تذاكر الحفلة أون لاين وروحت دفعت واشترتها بنفسي».

وأضاف: «النهارده الشركة بيكلموني قبل الحفلة بيوم يقولولي معلش أصل إحنا اتخانقنا مع مش عارف مين ومقموصين من رمضان ومنظمين الحفلة وحضرتك تيجي الميرغني ترجع التذاكر وتاخد فلوسك، مع العلم الحضور جاي من برة مصر والتذاكر في العلمين الجديدة أصلا والحفلة أصلا بعد بكرة والتذاكر اتنقل بيعها لفوري وده شىء ميخصنيش».

ليعيد الفنان محمد رمضان نشر بوست «كوتى» عبر «فيسبوك»، ليعلق قائلا:«أنا عامل حفلة نبسط بيها الناس مش نكدرهم.. بوعدك يا أحمد الشركة المنظمة هتبعتلك وهتحل مشكلتك.. وللعلم أتعرض عليهم من الشركة المنظمة نقل التذاكر اللي اتحجزت من خلالهم إلى شركة (فوري)».

وأوضح : «مقابل خصم نسبتهم بنفس الفئة ونفس السعر ولكنهم رفضوا وبلغوا الناس بإلغاء الحفل مع إن الحفلة في ميعادها الجمعة القادمة إن شاء الله، ملحوظة تم نفاذ».

Screenshot_2022-08-25_170110_20220825170118.jpg
وقال رمضان في منشور له عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك» رداً على ذلك المنشور: أنا عامل حفلة نبسط بيها الناس مش نكدرهم.. بوعدك يا أحمد الشركة المنظمة هتبعتلك وهتحل مشكلتك».

 

وأضاف: «وللعلم اتعرض عليهم من الشركة المنظمة نقل التذاكر اللي اتحجزت من خلالهم إلى شركة (فوري) مقابل خصم نسبتهم بنفس الفئة ونفس السعر، لكنهم رفضوا وبلغوا الناس بإلغاء الحفل مع إن الحفلة في ميعادها الجمعة القادمة إن شاء الله»

وتابع: «ملحوظة تم نفاذ تذاكر الـVIP».