بعد تصريحاتها المثيرة للجدل... ياسمين عز: "عمري ما هنام شايلة ذنب"

ياسمين عز
حجم الخط

القاهرة - وكالة خبر

أكدت الإعلامية ياسمين عز أنها تدعو من خلال نصائحها للمرأة في برنامجها "كلام الناس" المذاع عبر قناة MBC مصر إلى السكينة والتقدير بين الزوجين.

وقالت ياسمين عز خلال تقديمها حلقة اليوم من البرنامج: "الحمد والشكر لله بنام وضميري مرتاح وفي حالة سكينة، لإني بدعو للسكينة والتقدير والمودة والاحترام، وإن البيت يفضل عامر بيكم".

وأضافت: "عمري ما هنام وأنا شايلة ذنب إني سخنتك وقومتك على جوزك وخربت بيتك بكلامي وأنا عايشة حياتي بالطول والعرض، ويا رب بيوتكم كلها تكون عمرانة بالحب، ويرزق كل راجل بست تستحمله وتشيله في عينيها".

ووجهت ياسمين عز رسالة إلى الفتيات من متابعات البرنامج قائلة: "عايزة أقول حاجة للبنات الصغيرة اللي بتتفرج علينا وشايفة إننا واخدين كل حاجة شغل وفلوس وشهرة، وفوق كل ده بنمشي الرجالة زي ما إحنا عايزين. ده مش حقيقي، إحنا في بيوتنا زيك بالظبط، بنقول حاضر ونعم بالأصول زي ما شوفنا أهلنا بيتعاملوا مع بعض".

وكانت ياسمين عز قد تعرضت لموجة من الانتقادات بعد نصائحها الأخيرة للمرأة، ومنها عدم مطالبة زوجها بخلع حذائه قبل المشي على السجادة في البيت لأنه اشتراها بماله، ووصلت الانتقادات إلى درجة اتهامها بالتعصب للرجال، كما هاجمها الفنان خالد سرحان عبر حسابه في موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك وكتب: "البت دي عايزه تعمل ترند والناس تتكلم عنها بلاش تساعدوها في الهبل".