بدرية طلبة ترد على اتهامات إجراء عمليات التجميل برسالة غامضة لشخص

بدرية طلبة
حجم الخط

القاهرة - وكالة خبر

ردت الفنانة بدرية طلبة على انتقادات واتهامات وجهت لها بالخضوع لعمليات تجميل غيرت من شكلها.

ووجهت بدرية طلبة رسالة لشخص لم تذكر اسمه اتهما أنها غيرت شكلها ولم تعد مناسبا للأدوار التي تقدمها.

وعبر حسابها على Facebook نشرت بدرية طلبة صورا من آخر عمل شاركت فيه مسلسل "الأجهر" الذي عرض في رمضان 2023، وفيه قدمت دور امرأة شعبية وظهرت من دون وضع مكياج لتثبت أنها لم تغير في شكلها شيء.

441323_0.png
 

وأكدت بدرية طلبة في منشورها أن الصور التي تنتشر لها وتظهر فيها بشكل مختلف إما أن تكون وضعت مكياجا غير من شكلها، أو تكون الصور معدله باستخدام "فلتر".

وقالت بدرية طلبة: "دي صور من أعمالي قبل رمضان وفي رمضان علشان اللي بيقول عمليات التجميل خلتني واحدة تانية مش أنا، وإني بعمل تجميل علشان أبقى حلوة يمكن أعمل دور هانم ومش هيليق عليا علشان أنا شكلي وصوتي شعبي! في حاجة اسمها تجميل بالميكب وفيه حاجة اسمها فلاتر العالم كله بيستخدمها يتصور بيها".

وتابعت بدرية طلبة: "اللي عايزة تحلي نفسها مش هتطلع تقول سنها وتحكى عن أحفادها وتعمل أدوار زي اللي بعملها أنا بعمل اللي أحافظ بيه على شكلى وعلى نفسي ودا الست العادية بقت تعمله والشعبية اللي مش عجباك شرف ليا إني معجبش واحد زيك".

واختتمت رسالتها: "شوف بقي حاجة تانية قولها علشان أنا لسه زي مانا العالم كله بيحبني ومحدش أخد ولا يقدر ياخد مكاني بدرية طلبة ملكة الكوميديا في مصر والوطن العربي غصب عنك وعن اللي زقك وعن اللي شبهك".