موقف مع والديه

شاهدوا: ما سبب رفض النجم"يوسف الشريف" لتقديم المشاهد الساخنة

يوسف الشريف
حجم الخط

رام الله - وكالة خبر

علّق الإعلامي رامي رضوان على الجدل الذي أثير خلال الأيام الماضية، بسبب تصريحات الفنان يوسف الشريف خلال حواره معه ببرنامج "مساء dmc"، بشأن رفض تقديم المشاهد الساخنة.

أوضح رامي خلال مداخلة هاتفية عبر إذاعة إنرجي، أنه توقع أن يكون هناك ردود فعل على اللقاء قبل إجرائه، لأن يوسف لا يظهر تليفزيونيا كثيرا، لذلك جمهوره ينتظره بشدة، فضلا عن أن المسلسل الذي قدمه مختلف وجاذب للانتباه، لكن رد الفعل جاء بسبب أمر آخر تماما وهو تصريحه بشأن المشاهد الساخنة.

تابع: "في جزء يوسف اتكلم فيه قبل كده لأن بعض الناس حللت مشاهد في المسلسل بطريقة غريبة.. الحساب اللي باسم سهر اللي كتب كومنت على القصة دي عارفين انه مزيف .. هو قالي الموضوع كبر زيادة اوي.. في فيلم هي فوضى اخد والده ووالدته فشافوا فيه مشهد ضايقهم فمن اللحظة دي بدأ يعيد التفكير في المسار اللي عايز يكمل فيه في الفن".
 

أضاف: "هل هو ضر حد؟ لأ طبعا.. البعض كان اعتراضه على ما تم عنونته في الصحف بشأن ملامسة النساء وليس المشاهد الساخنة، دون مشاهدة الموضوع، أعجبت بطريقة كلامه وطرحها وقال مبطرحش الأمر ده للنقاش عشان محدش يظن إني بزايد على غيري من الزملاء".

كان يوسف الشريف صرح في البرنامج قائلا: "في قيود أنا بحطها لنفسي زيادة عن أي حد تاني، ودي حقيقة حتى لو وصلت لدرجة العقود.. دي حقيقة بقالها 10 سنين أو أكتر، ده من بعد فيلم هي فوضى، بدأت أفكر بالطريقة دي.. دي حرية شخصية طالما مبضرش حد.. أنا مبستريحش لو بقي فيه مشاهد ساخنة أو فيها قبلات.. دي قاعدة بطبقها على نفسي بس.. بدأت أحط قيود لأن قبل كده في منتجين اتفقت معاهم على ده ووقت التنفيذ غيروا كلامهم".

تابع: "وهنا أنا لا أزايد على زملائي أو إني أحسن منهم، بالعكس كلهم ليهم الاحترام ومنهم من يقدمون أعمالا محترمة دون أن يتعمدوا هذه الطريقة.. عشان بس الكلام ميتفهمش إني بزايد عليهم أو بقول إني أحسن منهم.. خالص".